ده شاهد بر اشتباه بودن اعتقاد اهل سنت در مورد غدير+تصويرنوشته واقعه غدير، ماجرايي است که کتمان وقوع آن، غيرممکن است و اساساً نامعقول ودر طول تاريخ، ديده نشده که مورخ و محدثي، منکر وقوع جريان غدير باشد; مگر تعداد انگشت شماري که آنها نيز مدرک مورد وثوقي براي مخاطب خود ندارند. پس انکار چنين واقعه اي شدني نيست، چرا که يکصد و ده تن از اصحاب ،روايت گر حماسه پرشکوه غديرند و سيصد و شصت محدّث و مورّخ، اثر خود را به نقل آن آراسته اند. با اين وجود، پس چه چيزي عامل ايجاد اين انحراف شد؟ چه شد که دارنده مدال افتخار « من کنت مولاه، فهذا عليّ مولاه » خانه نشين شد؟ چه شد که نخستين بيعت کنندگان با علي(ع)، در پيمان شکني نيز پيشگام و پيشتاز گشتند!!؟؟ و چه شد که کمتر از سه ماه پس از واقعه، شد آنچه که نبايد مي شد؟بي شک مي توان گفت که مهمترين عامل اين انحراف و اختلاف، و علت اصلي اين تغيير مسير، بحث و جدالي است که بر سر واژه «مولا» در حديث نبوي وجود دارد . چرا که به پندار آنها، اين کلمه به معناي دوست و ياور است، نه «امام و رهبر». اما آيا واقعا اينطور است؟ آيا واژه «مولا» در آن حديث شريف،به معناي دوست و محبوب است؟ شواهدي که ثابت مي کند «مولا» در حديث غدير به معناي « امام و رهبر» استبراي پاسخ به سوال بالا به 10 گواه و شاهد متمسّک مي شويم. شهودي که ثابت مي کنند اين پندار، وهم و شبهه اي بيش نيست:شاهد اول.
اين آيه 67 سوره مائده است که در زمان بازگشت پيامبر به مدينه، به ايشان نازل شد. حال سوال اينجاست که اين چه پياميست که نرساندن آن به مردم، به تباه ساختن تمامي کوشش هاي 23 ساله حضرت در مکه و مدينه مي انجاميد؟ آيا واقعا اين پيام بزرگ، اعلام دوستي و ياوري علي(ع) است يا اينکه پيام، پيام ديگري ست و آن هم اعلام امامت ايشان؟؟ شاهد دوم. در انتهاي همين آيه ، خداوند دو نکته کليدي ديگر ذکر مي کند: « ألّله يعصمک من النّاس » و « إن الله لا يهدي القوم الکافرين » و سوال اينجاست که مگر اين چه سخن خطرناکي بود که رسول خدا از اعلام آن به مردم بيمناک و هراسان بود که خداوند به او مي فرمايد: ما تو را از شرّ مردم حفظ خواهيم کرد؟ و سوال ديگر اينکه چرا خداوند به صورت کنايي، مخالفين اين پيام را کافر شمرده است؟؟ شاهد سوم.
اين آيه، آيه 3 همان سوره مبارکه مائده است که پس از اعلام امامت علي(ع) بر پيامبر نازل شد; مگر مي شود که اعلام اينکه علي دوست و ياور مسلمين است،پيامي باشد که کامل کننده دين وتکميل کننده نعمت بر مسلمين باشد؟؟ آيا چنين چيزي که همه مردم از آن خبر داشتند وبرهيچ کس پوشيده نبود مي تواند کامل کننده دين باشد؟ يا اينکه نه;خبر، خبر ديگريست و آن اعلام امامت و جانشيني علي بن ابي طالب است که خداوند آن را به اکمال دين و اتمام نعمات تعبير کرده است؟ شاهد چهارم |
درباره این سایت